-
Сегодня 25 | 04 | 2018
.
- На главную Главная

На главную О сайте

На главную В избранное

На главную Обратная связь

-
RDS plus



На главную На главную На главную На главную На главную На главную
.
.
Просмотры материалов : 48895
.
You are here Home О городе Объекты города Дніпропетровська набережна
Дніпропетровська набережна PDF Печать E-mail
О городе - Объекты города

         Дніпропетровська набережна є найбільшою у всій Європі (близько 30 км), а омиває її найдовша річка України - Дніпро. Зараз набережна гарна та обустроєна, а кольсь була у занедбаному стані та не мала ніякої естетичної цінності. У центрі міста вражав контраст між гарним широким центральним бульваром  та невпорядкованій набережній. Всі генплани, розроблені в радянський час, передбачали пристрій набережної й вихід міста до Дніпра, однак реальне здійснення поставленого завдання виявилося можливим тільки в післявоєнний час. Створення набережної в Дніпропетровську відбувалося на загальному тлі перегляду відносини до навколишнього середовища. Боротьба за збереження чистоти повітря, води й землі стала важливим державним завданням.

Проектування й будівництво дніпропетровської набережної було прискорено у зв'язку з необхідністю реконструкції міської каналізаційної системи. Ще в 1957 р. був запропонований проект прокладки інженерних комунікацій на території існуючої забудови в прибережній частині міста, серед кривих вузьких вуличок, з необхідністю значного зносу. Проект виявився економічно невигідним та складним до виконання. Група фахівців –  інженери Б. Мильман, А. Левин й архітектор В. Зуєв запропонували прокласти єдиний колектор для каналізації, водопроводу, газопроводу, кабелів різного призначення й теплотраси за межами жилої й промислової зони, вздовж берегової лінії.

Для захисту берега від руйнуючої дії ґрунтових вод пропонувалося оригінальне рішення – звести дамбу з металургійних відходів. За довгий час роботи заводу ім. Г. І. Петровского на його території накопичилось більше 10 млн. м3 шлаків. Гостро встала проблема, куди запроторювати шлаки й виробниче сміття: вивчалося питання транспортування їх за допомогою барж по Дніпру; були пропозиції по створенню віадуків для перекидання відходів у яри. Пропозиція вжити відходи металургійного виробництва з користю для справи була дуже своєчасною та ефективною. По спеціальній 10-кілометровій залізничній вітці шлаки привозили для укладання в дамбу.

Прокладка інженерних комунікацій уздовж Дніпра створила умови для пристрою набережної, такої необхідної місту. Вперше у вітчизняній практиці зведення берегових захисних споруджень традиційна підпірна стіна була замінена просторовою конструкцією комунікаційного колектора перетином 2,0x4,0 м. У порівнянні з підпірною стіною дніпропетровський варіант давав змогу зекономити більше 300 руб. на кожному погонному метрі спорудження.

Берег Дніпра в центральній частині міста має м'який вигин. Ця обставина була врахована при трасуванні лінії набережної. Зовнішня стіна, що примикає до води, облицьована традиційним гранітом. Ґратчастий парапет поліпшує видимість водної поверхні ріки. Смуга зелених насаджень широкою, майже 40-метровою стрічкою, в'ється уздовж набережної. На ділянці між центральним і парковим мостом, у самої води, розташовується тераса шириною 8 м, що оберігає від міського шуму й спеки в літні дні. Тут можна відпочити під тіньовими парасолями літнього кафе, повудити рибу й просто прогулятися. Краса сучасної Дніпропетровської набережної доповнюється архітектурними родзинками та фонтанами.

Пішохідна тераса задумана, насамперед, для утилітарних цілей – захисту комунікаційного колектора й руху спеціальної водометної машини, нижня тераса виявилася наділеної значним рекреаційним ефектом, що зростає з кожним роком у міру збільшення транспортного руху в місті. Створення набережної в Дніпропетровську – приклад вдалого формування потужного водного діаметра, що перетинає місто із заходу на схід. Зміст реалізації нової містобудівної ідеї полягає в тому, що ріка стала основною композиційного й архітектурно-планувального ансамблю міста. Цей процес супроводжується розчищенням берегів, будівництвом мостів і набережних, що стали новими символами сучасного Дніпропетровська. 

 

 
.
(с) DniproLife - dniprolife.dp.ua
-