-
Сегодня 20 | 11 | 2018
.
- На главную Главная

На главную О сайте

На главную В избранное

На главную Обратная связь

-
RDS plus



На главную На главную На главную На главную На главную На главную
.
.
Просмотры материалов : 51766
.
You are here Home О городе Объекты города Мерефо-Херсонський міст
Мерефо-Херсонський міст PDF Печать E-mail
О городе - Объекты города

 

Мерефо-Херсонський міст був побудований 21 грудня 1932 р. через р. Дніпро.

Його починали будувати в Катеринославі, а завершили в Дніпропетровську. Це другий за часом спорудження міст у межах сучасного мегаполісу. Залізобетонне мереживо Мерефо-Херсонського мосту, як наочний символ індустріалізації першої половини XX століття в житті міста та регіону.

 

Ще перед революцією 1917 р. було ухвалене рішення побудувати в межах Катеринославу другий  залізничний міст. Проект його розробили й розпочали будівництво у 1912-1914 рр. Встигли встановити 22 опори металевого мосту, який спроектував академік Передерій. На заваді подальшого будівництва мосту стала Перша світова війна. Після неї розпочалася довга черга революційних трансформацій, і така велика справа, як будівництво залізобетонного мосту, була відкладена у «довгий ящик». Незважаючи на те, що до 1916 р. всі опори мосту були встановлені, виготовлення й установку прольотних споруд так і не встигли зробити. Вдруге рішення про будівництво мосту, використовуючи здобутки попередників, ухвалили тільки у 1929 р. Тоді знадобилося з'єднати з лівобережжям нещодавно відкриту для руху залізничну ділянку Лоцманська - Апостолове. Був проведений всесоюзний конкурс на будівництво мосту. Будували міст для Мерефо-Херсонської залізниці (звідси і назва). Другий раз до будівництва раніше законсервованого мосту приступили в 1930 р. та за іншим проектом. Автором нового проекту мосту став Колоколов. Він запропонував вперше в історії застосувати монолітний залізобетон. Головним інженером будівництва був Кісня, відомий інженер, нагороджений орденом Червоної Зірки за досягнення в технічному керівництві спорудженням залізничних мостів. При будівництві використали опори, поставлені напередодні Першої світової війни і революції. Як і всі основні об'єкти того часу, будували міст надшвидкими «ударними» темпами. Перед робітниками було поставлене завдання здати міст достроково. Тому 35 залізобетонних арок і обидва металеві прольоти, по 52 метра кожний, побудували усього за 7 місяців.  

24 жовтня 1932 р. у 15:30 був покладений останній кубометр бетону. Роботи з будівництва й випробування мосту продовжувалися всього рік і чотири місяці. Дійсно унікальний міст через Дніпро був зданий в експлуатацію 21 грудня 1932 р. Його загальна довжина склала 1610 метрів. Одночасно завершили прокладку спеціального тунелю в Тунельній балці і підвели нові залізничні колії.

Історія Мерефо-Херсонського мосту ще чекає на детальне вивчення. Можна згадати кілька фактів, невідомих широкому загалу. Наприклад, ту обставину, що і спочатку, і після революції Мерефо-Херсонський міст планувався двоярусним, «двоповерховим», як і єдиний на той час катеринославський «Старий міст» 1884 року. Але в процесі будівництва параметри були суттєво змінені. 

У 1929-1930 рр. Були проведені спеціальні дослідження, й визнано недоцільним будувати ще один двоярусний міст в Дніпропетровську. Рівень води у Дніпрі із побудовою Дніпрогесу суттєво підвищився, а це значило, що треба робити «міський ярус» для авто-гужового транспорту над залізничним, що б сильно ускладнило з'їзди, особливо з боку парку Шевченка. Ці та інші чинники вплинули на рішення збудувати Мерефо-Херсонський міст саме в тому вигляді, в якому ми його знаємо зараз. 

Цікаво, що після Великої Вітчизняної війни міст відновили зі значними змінами зовнішнього вигляду. Проте на цей раз обриси споруди тільки покращилися - прибрали два металевих прольоти, що загалом зробило силует мосту більш гармонійним і легким. Цим самим вигляд мосту був максимально наближений до авторського замислу.

 

Мерефо-Херсонський міст значно поліпшив стан залізничного сполучення берегів Дніпра. Колись він був другим, а зараз є одним із п’яти мостів в межах Дніпропетровська. Мерефо-Херсонський міст став візуально й історично цінним символом і визначною пам'яткою «столиці Придніпров'я», що поєднує в собі художню виразність та унікальні технічні якості. Головна цікавинка цієї унікальної споруди - залізобетонний гігант залишає враження легкого мережива, простягнутого над Дніпром. Це мереживо, його аркові залізобетонні прольоти «легкої і сміливої конструкції», що відбиваються у воді над Дніпром, завершили чудову панораму і зробили міст одним із символів Дніпропетровська. Це пам'ятник інженерної архітектури національного значення.

 

 
.
(с) DniproLife - dniprolife.dp.ua
-